Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

100 baby challenge

Av Fanny - 21 september 2013 09:45


 

100 baby challenge är en utmaning som går ut på att få 100 - nej, varken mer eller mindre - bebisar i så få generationer som möjligt. 


Att spela utmaningen

Till att börja med så måste du skapa en kvinnlig sim. Hon ska helst vara ungdom (det är inget tvång, men det rekommenderas starkt), och hon får ha vilka egenskaper du vill. Denna sim är din grundare, och det spelar ingen roll vilket hus hon bor i. Så fort du skapat din sim är det bara att skicka ut henne i stan för att träffa killar! Det är viktigt att du börjar skaffa barn så tidigt som möjligt.


Men, en klurig detalj som gör det hela mycket svårare är att en kille endast får användas för att skaffa barn med grundaren en gång. Detta betyder alltså att grundarsimmen inte får bli gravid med samma kille mer än en gång (det gör dock ingenting om han blir pappa till tvillingar eller trillingar, för det är fortfarande bara en graviditet). 


När din sim varit gravid en gång och fått sitt/sina barn är det bara att forsätta gå ut och träffa killar och skaffa barn med dem. Eftersom målet, som sagt, är att få 100 barn i så få generationer som möjligt så gäller det att din grundare skaffar barn så länge hon fortfarande är fruktbar och att ingen tid som skulle kunnat gå till att skaffa barn går förlorad. Så fort din grundarsim är åldring och därmed inte kan skaffa barn längre går turen över till den yngsta dottern till grundaren (om det nu finns en sådan, men oddsen för att det gör det är ganska höga), då blir det hennes tur att fortsätta skaffa barn och försöka klara utmaningen. Sedan är det bara att hålla på så tills du har 100 barn i släktet!


Regler

Regellistan för denna utmaning är väldigt lång, och egentligen måste du inte följa alla om du inte vill. Det är helt upp till dig, det är ju du som bestämmer hur du ska spela!

- Precis som i de flesta andra utmaningar så får du inte använda fusk.

- Grundarsimmen får endast lämna huset för att klara möjligheter och träffa killar. Hon får inte ha ett jobb.

- Bebisar får åldras upp med tårtan direkt, om så önskas.

- Småbarn får åldras upp så fort de kan gå, prata och gå på pottan, om inte så måste du vänta på att spelet åldrar upp dem automatiskt. 

- Barn och tonåringar får åldras upp så fort de har MVG i skolan och är på hederslistan. 

- När barnen har blivit ungdomar får de flytta ut direkt om du vill, men de får inte skaffa sig ett heltidsjobb när de fortfarande bor i det aktiva hushållet.

- Tonåringar får skaffa ett deltidsjobb. 

- Du får anställa ett hembiträde, men det får inte hjälpa till att ta hand om barnen, då måste du säga till det.

- Du får inte använda äpplen och meloner för att bestämma kön på barnet. 

- Du får bara välja egenskaper till grundaren, resten av släktens egenskaper måste slumpas fram. 

- Grundaren får inte gifta sig.

- Grundaren får flytta ut så fort hon blir åldring och inte längre kan skaffa barn, för att få plats med fler simmar.

- Du får inte anställa en barnvakt.

- Du får inte skicka iväg barnen till internatskolor.



Det är inte jag som har gjort denna utmaning, den kommer härifrån. Däremot är det såklart jag som har skrivit inlägget.

 
 
Lovisa

Lovisa

21 september 2013 10:05

Påminner lite om en utmaning där man ska skaffa 26 barn i alfabetisk ordning (den ända utmaningen jag har klarat!)

http://www.tecknaren.devote.se

Fanny

22 september 2013 10:44

Jag vet, men denna är ju mycket svårare!

 
Ingen bild

;P

21 september 2013 12:10

hur ska man ha råd med allt om man inte får ha ett jobb?

Fanny

22 september 2013 10:45

Eftersom din sim-mamma kommer ha massvis med fritid så kommer hon ju kunna måla, skriva böcker och sådant och sen sälja dem. Sen får ju tonåringar skaffa deltidsjobb.

 
Ingen bild

Lollo

21 september 2013 12:22

Fett kul! Mst testa!
;P: Möjligheter, Tonåringarna får ha deltidsjobb, Fiske, Plantering, Osv! :D

 
Anonym

Anonym

21 september 2013 14:49

Åh vilken kul utmaning! Men den verkar väldigt svår :O
Men jag ska försöka :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

21 september 2013 14:57

Okej den här challengen verkar rolig. Bara en fråga också, hur bestämmer man kön med äpplen och meloner?

 
Anonym

Anonym

21 september 2013 15:03

Gäller nog att köpa det billigaste möjliga huset ^^

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

enhörning

21 september 2013 15:38

Maria: Om din gravida sim äter äpplen är det större chans att barnet blir en pojke, och om hon äter meloner är det större chans att det blir en flicka. :>

Fanny

22 september 2013 10:46

Just precis!

 
Ingen bild

Anonym

21 september 2013 17:11

Den verkar rolig! Ska bara samla några tusen kronor och köpa en fungerande dator så kan jag göra den :)

Fanny

22 september 2013 10:46

Haha åh, vet hur det känns, min dator funkar inte heller att spela sims på just nu :(

 
Simmarsmulan

Simmarsmulan

21 september 2013 17:29

Åh vad rolig! Får nästan lust att göra den :D

http://Simmarsmulan.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

21 september 2013 17:32

Man får väl lämna huset för att föda barnet på sjukhus? Man måste väl inte föda hemma? För om det är så har jag redan förlorat xD

http://mysimspage.blogg.se

Fanny

22 september 2013 10:44

Jag tror inte man får det, men som sagt så är det helt upp till dig själv om du vill följa alla regler eller inte.

 
Anonym

Anonym

21 september 2013 17:44

Om det är någon som är på besök och bara gosar lite med barnet, är det emot reglerna? o.o

http://mysimspage.blogg.se

Fanny

22 september 2013 10:49

Jag vet inte... Men om det händer av misstag och besökaren sedan blir tillsagd att lämna barnet ifred så borde det inte vara någon fara.

 
Ingen bild

Anonym

21 september 2013 18:19

Får männen flytta in? Och får hon samla saker som fröer och sånt? :3

Fanny

22 september 2013 10:48

Männen får inte flytta in, och hon får inte samla saker utanför tomten så länge det inte hör till en möjlighet.

 
Ingen bild

FannyTheSecond

21 september 2013 22:30

Hej! Jag har The Sims 2 men tror du kan hjälpa mig ändå. Det är så att när det är natt och mina simmar ska sova och dem är jätte trötta så kliver dem upp hela tiden, jätte jobbigt. vet du varför?

Fanny

22 september 2013 10:47

Jag kan inte så mycket om Sims 2, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

 
Ellie

Ellie

22 september 2013 09:17

FannyTheSecond: Ett tag hade jag massvis med simmar som ringde på dörren mitt i natten, så då vaknade mina simmar hela tiden. Annars vaknar de väl bara av bebisar som skriker och telefonen? Kan inte komma på några andra anledningar...

http://rockthisway.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

22 september 2013 10:09

FannyTheSecond:
När jag spelade Sims 2 och de var jättetrötta så hade jag samma problem. När mätaren var nere på röd och jag la dom i sängen gick dom upp helt enkelt, jag tror att de var så trötta att dom inte kunde sova eller nåt.. :) Sen testade jag att lägga dom precis innan de var sådär vråltrötta, och det funkade. Så lägg dom innan dom är supertrötta och testa. Jag vet inte om det är detta det beror på och om du ens fattade hur jag menar. Hoppas det funkar om du testar iallafall! :D

 
Simstopia

Simstopia

22 september 2013 13:10

Har lust att köra en utmaning nån gång, men alla verkar ha så stränga regler o sånt så man blir typ uttråkad och trött redan efter att ha läst de. ;__;

http://simstopia.blogg.se

Fanny

22 september 2013 13:36

Fast du måste ju inte följa alla regler, det är ju helt upp till dig hur du vill spela! Du kan ju göra en egen version av utmaningen med dina egna regler om du vill, det är ju inte direkt någon som stoppar dig.

 
Ingen bild

Elinor

22 september 2013 13:46

Håller på med den, hon har två barn nu, en bebis och ett barn. båda pojkar :)

 
Ingen bild

Anonym

22 september 2013 21:14

Hej. Jag vill starta en blogg så jag undrar vart startade du din blogg?? om du har ett tips vart jag ska vända mig :) ps din blogg är jätte bra och har get många bra tips ds :)

 
Simstopia

Simstopia

22 september 2013 22:27

Jo, jag vet att jag kan göra en egen version men känns inte riktigt som en utmaning då ju, eftersom mja, det ska vara svårt och ofta har man ju en tendens till att göra reglerna lättare för sig.

http://simstopia.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

9 mars 2016 16:24

Det räknas inte som att man har lyckats med ett barn förens simen har flyttat ut när den är ungdom

 
Ingen bild

Anonym

23 februari 2017 18:23

Får grundaren vara pojkvän med en man

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards