Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Tips för unikare simmar

Av Fanny - 2 mars 2013 16:00

Ta absolut inte illa upp nu, för jag menar inget illa, men jag har sett att många simmare har problem med att göra unika simmar. Många gör bara exakt likadana simmar hela tiden, både på insidan och utsidan. Unika simmar är mycket roligare att spela med, och det är jag garanterat inte ensam om att tycka, så därför hade jag tänkt hjälpa er lite med några små tips om hur man gör just unika simmar!



1. Lek mycket med ansiktsdragen. Detta är superviktigt! Ta inte bara ett färdigt huvud, den första munnen, den första näsan och att du sen väljer kläder, om man gör så är det inte undra på att ens simmar ser likadana ut. Gå in i avancerat läge och finslipa simmen ordentligt. Ge den kanske smalare ögon, större näsa, mindre näsborrar, skarpa käkar, smala läppar? Det är mycket lättare att göra en unik sim om man verkligen använder de reglage man har.



2. Bestäm en bakgrundshistoria för din sim! Försök verkligen vara kreativ när det kommer till detta, även om det är svårt. En sim som har bakgrundshistorian Emma växte upp i en rik familj och nu vill hon gärna hitta kärleken och ett jobb blir ju inte det minsta intressant - och dessa är, tyvärr, bland de vanligaste man stöter på.


Det blir mycket roligare om simmen har en lite konstig beskrivning. Hen kanske döljer något, hen kanske har en udda dröm? Hen kanske har ett stort problem som spelaren måste lösa? Emma blir en mycket roligare sim att spela med om hon istället har beskrivningen Emmas familj har aldrig varit rika, men av någon anledning har de alltid trott det vilket har lett till en hel del pinsamma - och panka - situationer. Nu hoppas hon att hon kanske kan starta en egen familj och skaffa ett jobb som faktiskt ger tillräckligt med pengar för att leva upp till hennes föräldrars drömmar.

 

Nu måste ju alla simmar inte ha just den beskrivningen förstås, men ni fattar grejen - ge simmen en unik historia, så kan jag garantera att hen blir mycket roligare att spela med.



3. Gör inte simmen och/eller dess liv perfekt. Det är enormt tråkigt att spela med en sim som alltid har det lätt för sig och som inte har ett minsta fel på varken utsidan eller insidan. Detta hör lite till punkten ovan, ge simmen en historia som inte är perfekt!


4. Lägg ner mycket tid på personligheten. Antingen gör du bakgrundshistorian först och egenskaperna sedan eller tvärtom, båda fungerar lika bra. Ge simmen unika egenskaper, gärna något du inte har provat förut, som inte är perfekta. Att spela med en sim med egenskaperna Tursam, Modig, Flörtig, Bra sinne för humor och Konstnärlig är varken kul, svårt eller unikt. Men det behöver förstås inte betyda att man bara ska ha negativa egenskaper även om det kan vara kul, det är bäst om man balanserar egenskaperna. Jag brukar ha två bra, en neutral och två sämre, men så måste man förstås inte göra. Om vi säger att simmen har egenskaperna Kleptoman, Neurotisk, Virtuos, Hopplös romantiker, Klumpig blir det ju en ganska rolig och unik sim.



5. Tänk ur simmens perspektiv! Gör det som simmen skulle vilja göra, inte det som du vill att simmen ska göra (det är klart man får göra det, men gör det inte så ofta). Om simmen har egenskapen Ond, låt hen ta godis från barn! Om simmen har egenskapen Virtuos, låt hen spela instrument! Om simmen har egenskapen Datorsnille, låt hen spela datorspel hela dagen! Om du nu har lyckats med att göra en unik sim kommer inte bara simmen bli unik om du gör så här - spelandet med simmen kommer också att bli det. 


Hoppas ni kommer ha nytta av tipsen! Om ni själva har något annat tips får ni gärna skriva det i kommentarerna.

 
 
Nellie

Nellie

2 mars 2013 16:05

Fett nicE!

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia

2 mars 2013 16:05

Tack fanta!! Jag insåg när jag läste att jag är exakt som du beskrev " dåligt skapande" om man säger så, en sim är ju som ens halva liv, tack fanta för att du finns!!

 
Sindra

Sindra

2 mars 2013 16:09

Åh tack Fanta!!! Mina simmar har nästan alltid samma utséende så detta hjälpte mycket, tack åter igen. :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnéa

2 mars 2013 16:13

Hej Fanta!
På pugnt 2. Bestäm en bakgrundshistoria för din sim! Så har jag problem, jag hittar inte vart man skriver det! En liten enkel förklaring tack? :)
Tack på förhand!

 
Anonym

Anonym

2 mars 2013 16:30

TACK! Mina simmar blir jämt likadana och det här var kanske precis vad jag behövde ! :) Jag vill också lägga till att man kan slumpa egenskaper och slumpa namn och slumpa hur den ska se ut. Man behöver ju inte göra det, men om man absolut inte vet kanske. Man kan utmana sig själv genom att ta det första man får när man slumpar.
Jag kände mig väldigt träffad, jag brukar försöka få mina simmar perfekta, men en gång blev en sim typ perfekt, men den tog jag bort med en gång för att det var så tråkigt. Tack så mycket Fanta! :D

http://Mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

2 mars 2013 16:31

Jag brukar aldrig ha en bakgrundshistoria, det kanske är jättekul! Jag ska tänka på det här nästa gång jag gör en sim/familj! :)

http://Mysimspage.blogg.se

 
sims3tjejen

sims3tjejen

2 mars 2013 16:38

Bra inlääg. Mina simmars ansikten ser nästa lika danna ut varje gång.

http://sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
suizzen

suizzen

2 mars 2013 16:47

Jätte bra tips mina simmar blir alltid nästan likadana..
P.s du har azzzzz snygga simmar...!!
:))

http://suizzen

 
misan

misan

2 mars 2013 17:16

jag får simmarna ofta väldigt lika, fast ändå inte... jag vet inte. men mina simmar blir lätt för "klassiska "

http://misansims.bloggplatsen.se

 
SimsMixy

SimsMixy

2 mars 2013 17:49

Tack för tipsen. Jag brukar oftast göra en färg och stil åt en sim.
Om hen's favoritfärg är grön, då har den liksom gröna vardagskläder och mörkgröna finkläder och kanske turkosa idrottskläder, alltså så.
Fast ibland kör jag hej vilt också, rosa vardagskläder, gröna finkläder och så! ;D

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
(Sims) micalella

(Sims) micalella

2 mars 2013 18:00

Jag har alltid skapat simmar på det här sättet, alltid unika. Väldigt bra tips, du skriver bra inlägg. Ibland önskar man nästan att du inte skrivit ett inlägg bara så att man kan skriva det själv!

http://sims-micalella.bloggo.nu

 
Jossa :)

Jossa :)

2 mars 2013 18:58

Tack för tipsen! :D Mina simmar blir lätt lika varandra.

http://hopeindecember.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

2 mars 2013 20:13

Tack Fanta för ett superinspirerande inlägg!

 
Ingen bild

PrincessTilda

2 mars 2013 21:20

Jag är för lat för att göra unika simmar x)

 
Vivalasims3

Vivalasims3

2 mars 2013 21:52

Den första simmen... Så. Jäkla. Perfekt. Jag. dör.
Den var skitgullig C:

http://Vivalasims3.bloggplatsen.se

Fanny

3 mars 2013 10:41

Hehe, tack! ^^

 
Ebba

Ebba

2 mars 2013 21:55

Ååå tack jag är liksom där i mellan med att göra perfekta och helt unika :)

http://Simsebba.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

3 mars 2013 08:03

Tack Fanta för tipsen för mina simmar ser nästan alltid likadana ut. Så jag ska skriva ner tipsen på ett papper så att jag alltid kan se hur jag ska göra unika simmar.

http://thesims3bloggis.bloggplatsen.se

 
Nellie

Nellie

3 mars 2013 09:13

När jag kommer hem från Ikea ska jag göra lite badass simmar. ^^

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Hanna L

Hanna L

3 mars 2013 09:27

Jag ska göra några bas simmar nu! :3

http://hannassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

3 mars 2013 09:40

Tack för tipsen Fanta! Nu sätter jag på mitt sims för att göra lite unikare simmar. Har alltid haft svårt med det :p

 
Ingen bild

Lou

3 mars 2013 10:37

Tack för tipsen! Jag tror nog att jag kommer göra bättre simmar nu. :D

 
Vimsan

Vimsan

3 mars 2013 14:04

Jag håller verkligen med! Mycket roligare att spela med speciella simmar, som inte ser perfekta ut eller har perfekta egenskaperna. Ett annat tips är ju också att inte fuska så mycket, jag vet att när jag började spela sims använde jag 'Motherlode'-fusket i alla mina spel, det blir ju roligare med lite mer utmaning om man kämpar med att spara ihop pengar...

http://simsvims.blogg.se

 
Ingen bild

cenza-Ram

3 mars 2013 14:33

Ta inte illa upp men du gör inte unika simmar typ du lägger glasögon hela tiden, smala läppar hela tiden, Röd läppstifr och ja du fattar

Fanny

3 mars 2013 17:07

Men lol det kan väl inte du veta? Jag visar ju inte upp alla simmar jag har gjort här. Jag håller med om att många av mina simmar (som jag har visat här alltså) kanske har lik stil, men utsidan är ju en så otroligt liten detalj! Alla mina simmar har olika bakgrundshistoria, egenskaper osv. Plus att det är lite långsökt att säga att alla har glasögon och smala, röda läppar för det är ju pyttesmå detaljer (som råkar passa många av mina simmar).
Kolla på Ylwa Westin eller Alicia Luci till exempel, de är ju inte så som du beskriver mina simmar. ^^
Btw, jag sa aldrig att jag gjorde unika simmar, jag sa bara tips om HUR man skulle göra det.

 
Ingen bild

Lullie

3 mars 2013 15:35

Superbra tips, tack för dom! :3 Jag tror att jag är nånstans mittemellan, mina simmar brukar inte vara helt "perfekta" men dom brukar inte heller så ofta ha dåliga egenskaper... Men alla är ändå olika, så jag är nöjd som det är :3 Har aldrig testat att skriva bakrundshistoria faktiskt, trots att jag spelat sims i typ 7 år xD Ska komma ihåg att testa det nästa gång jag spelar, för många gånger har man ju värsta historien och planen om simmen i huvudet, men man skriver aldrig ner den. Tack igen för tipsen och en underbar blogg :D

 
Ingen bild

Millie

3 mars 2013 16:04

Jag har en idé:) Om man tar någon som ex. en ungdom som har egenskaperna typ: nolla,fegis, ocg typ andra o idrotts egenskaper, och så kan hens högsta dröm vara att bli superstjärna och komma upp i karriär nio inom idrott.Det är ju typ som jag, vill bli skådespelare men är skit blyg, :)

 
Tova

Tova

3 mars 2013 16:26

Jag tycker dessa tips, var väldigt bra, dock tycker jag samma som dig, jag gör alltid olika ansikten. Men ofta är mina simmar väldigt smala. Ska nog testa med någon kurvig någon gång :)

http://thesims3days.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

3 mars 2013 16:47

Jätte bra tips! Jag själv kan lätt hamna i en "göra samma gubbar hela tiden" situation. Och dina tips gav en verkligen.. en kick! Just nu får jag bara lust att starta mitt sims spel med detsamma och börja göra massa unika simmar! Det låter, och verkar så grymt kul!

Men dock tycker jag, personligen, att du ofta gör dina unika simmar i samma stuk. Eller alltså, visst, du gör toppen simmar! Jag gillar dem! Men, nästan alla dina simmar, har något, litet, litet gemensamt. Kanske är det för att det är samma grundare (med andra ord, dig) som skapat simmarna? Ja, kanske en onödig kommentar? Men om man ska göra unika simmar, så kan det vara kul om något riktigt stort skiljer dem åt. - Men samtidigt tycker jag det är kul att dina simmar har det där lilla gemensamma, det ger en känsla av att du har skapat simmen! :)

 
mysimstar

mysimstar

3 mars 2013 17:22

Gud vad taskigt Cenza! Du kan fan inte veta om hon gör unika besökare eller inte

http://mysimstar.bloggplatsen.se

Fanny

3 mars 2013 17:26

Du är ju samma person som denna Cenza-ram. Dubbelmoral eller? Att skapa bråk här är mot reglerna och om du gör det igen blir du blockerad.

PS: Jag vet inte om det är du eller någon annan som låtsas vara andra bloggare på din blogg, men om det är du får du gärna sluta med det...

 
Ingen bild

abawoodie

3 mars 2013 19:10

Grymt. Så sant det du säger. Kommer ha det mycket roligar framöver :)

 
mysimstar

mysimstar

3 mars 2013 20:35

Det är inte jag om du går in i min blogg så ser du att cenza också har kommenterat på min blogg.

http://mysimstar.bloggplatsen.se

Fanny

3 mars 2013 21:22

Haha, hur förklarar du att ni har samma IP då? Det är ju hur enkelt som helst att skriva ett låtsasnamn, så att "hon" har kommenterat på din blogg är ju inte alls ett bra argument...

 
Fanny Cicilia

Fanny Cicilia

3 mars 2013 22:51

Åh Fanta, provade det idag. Det blev så mycket roligare att spela. Jag hade börjat tröttna på sims lite men tack Fanta du fick min sims låga att komma tillbaks.

http://simsplaneten.blottplatsen.se

 
mysimstar

mysimstar

3 mars 2013 23:20

När börja du tuffa till dig lite och kaxa dig? Jag fattar att du ska blockera mig nu men det känns kontigt att du tror att jag ska va dum. Och plus så kan många låtsas vara den bloggaren och dumma sig ok!? så blanda inte in mig med dit och cenzas problem!!! varsegod och blockera mig nu om du tänker det! >:( fy vad elak du har blivit

http://mysimstar.bloggplatsen.se

Fanny

4 mars 2013 08:56

Jag menar absolut inte att vara otrevlig, så om du tog illa upp och uppfattade det så ber jag om ursäkt.
Jag kan mycket väl se att du och Cenza-ram är samma person, för ni har skrivit från samma IP-adress (alltså samma dator) plus att ni skriver på samma sätt. Nu vet jag inte om du tycker som du skrev i Cenza-kommentaren, men oavsett vad blev jag inte arg utan det som gör mig arg är att du låtsas vara någon du inte är. Det är faktiskt lagbrott, även om denna Cenza inte ens är en riktig person. Du behöver bara be om ursäkt och erkänna att det är du, jag kommer inte bli arg alls. Tvärtom kommer jag bli glad. Jag lovar!
Det är helt upp till dig hur du vill göra :)

 
mysimstar

mysimstar

4 mars 2013 10:02

Men öhh! om det är samma adress eller ip ja så behöver inte det vara samma person Fanta :) Man kan facktiskt bli hackad för det blev jag Fanta. Men jag älskar dina gubbar och din blogg och jag håller inte alls med Cenza.

http://mysimstar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

4 mars 2013 18:42

mysimstar, det är väldigt osannolikt att någon som vet hur man tar sig in på någon annans dator skulle ödsla tid på att skriva kommentarer på en sims-blogg. Det är antingen du eller någon som befinner sig hos dig som skrivit det.

 
mysimstar

mysimstar

4 mars 2013 19:03

Ok jag ärkänner det var min vän hon brukar alltid vara dum ! Men vi är ovänner nu efter detta Snälla gör inte nått illa för mig nu Fanta!

http://mysimstar.bloggplatsen.se

 
kimssims

kimssims

5 mars 2013 18:28

Riktigt bra tips, måste säga att jag alltid spelar mina likadant och sådär, men ska faktiskt prova att nästan bara göra det som de önskar sig :D

http://kimssims.bloggplatsen.se/

http://kimssims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

9 mars 2013 13:15

Hur ska du ha det mysimstar egentligen? Först sa du att du inte alls gjort något, sen har du blivit hackad, och sen var det din kompis fel... Sanningen, tack.

Fanny

9 mars 2013 13:19

Håller med... Ingen av anledningarna låter så trovärdiga heller?

 
Ingen bild

modellhast

14 mars 2013 11:02

jag gör verkligen alldrig unika simmar xD smala, svarthåriga(värst är att det alltid är samma frisyr också men älskar den xD) samma egenskaper och livslånga önskningar. tack för tipsen fanta! :D

 
Ingen bild

Anonym

15 mars 2013 15:32

(lite sen) Nä, särskilt inte det första...

 
Thesimsfakta22

Thesimsfakta22

18 mars 2013 18:58

Jag tycker det var ett riktigt bra tips!

http://Www.thesimsfakta22.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

24 mars 2013 12:28

Bra tips :) Jag har fallit i det träsket där mina simmar jag skapar är rika och har ett perfekt liv. Kör även på "gör alla glada" via brevlådan och inget åldrande, det är verkligen svårt att sluta med dessa två för min del då dom får leva för evigt och behöver aldrig sova/äta osv.. Tror jag ska starta ett nytt spel, där allting går från grunden!

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Julle

Julle

25 september 2013 12:19

Tjena Fanta c: Jag är nyfiken, kan du ge tips på vad du anser vara neutrala egenskaper? c:

http://simsylife.tumblr.com

Fanny

26 september 2013 18:55

Typ tankspridd och klumpig. Positiva egenskaper ser jag som typ Konstnärlig, Virtuos, Atletisk, Tursam osv eftersom de i princip bara ger simmen fördelar, medan egenskaper som Hatar naturen, Oturlig och Grinig främst ger simmen nackdelar är vad jag ser som negativa egenskaper. De neutrala egenskaperna är alltså, enligt mig, egenskaper som varken ger så mycket (eller stora) fördelar eller nackdelar för simmen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards