Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

The sims 3 Universitetsliv

Av Fanny - 10 januari 2013 18:00



Detta expansionspaket annonserades här om dagen i EAs livesändning. På engelska heter spelet University life, och på svenska heter det Universitetsliv. Det har sitt releasedatum den 7 mars 2013 i sverige och resten av europa.


EA beskriver spelet så här: 

Är dina simmar redo att ha kul som aldrig förr? När man åker till universitetet öppnas nya möjligheter, från sociala kontakter till karriärsutveckling. Dina simmar kommer att hitta nya sätt att lära sig, från klassaktiviteter till huvudämnesspecifika föremål! Och universitetet handlar inte bara om att plugga. Delta i en demonstration, flörta på ett bålparty – det finns mycket att lära sig utanför föreläsningarna hos studentkåren. Med nya platser som bowlinghallen och Sim-Burgare att utforska, och nya aktiviteter som juicepong eller sprejmålning att roa sig med, kommer dina simmar garanterat att ha kul som aldrig förr!

 

Vad sjutton är detta då? 

Detta spel är då en repris på en favorit från The sims 2 - dina simmar kommer att kunna åka till universitetet! Detta är en separat värld man åker till (ungefär som i Destination Världen) där det finns hus dina simmar kan bo i med rumskompisar - antingen av ditt eget kön eller blandade kön - och såklart själva universitetet. 


Poängen med Universitetet är att snabbare kunna nå toppen av sin karriär, helt enkelt. Simmar kommer att kunna starta på en högre nivå inom karriären med rätt utbildning, och de kommer att befordras snabbare. Detta spel kommer även att innehålla en hel del funktioner som gör Universitetet till den roligaste tiden i simmarnas liv (och som simmarna även kan hålla på med efter universitetet).


Små fakta:

- Det kommer att finnas tre olika "gäng": Nördarna, rebellerna och sportfånarna. När du umgås med folk från de olika "gängen" öppnar sig många möjligheter och fördelar.

- Om man bortser från Universitetsstaden så kommer det inte en ny stad i detta spel.

- Alla simmar som är i åldern ungdom, vuxen och åldring kan åka till universitetet. Så ifall din sim saknar mamma och hon är lite småkorkad så är det inga problem, hon kan också få följa med ;)

- Det kommer att finnas många nya slags tomter att utforska, din sim kan t.ex åka till bowlinghallen med sina vänner.

- Din sim kommer kunna delta i demostrationer.

- Din sim kommer kunna spraymåla väggar.

- Jag vet inte riktigt vad de heter, men det kommer att finnas sängar som man kan fälla ut ur väggen. Dåligt förklarat...

- Simmarna kommer att få nya telefoner, närmare bestämt smartphones! Dessa kommer att ersätta de vanliga mobilerna.


Bilder:

 

                     


Jag tog med så mycket fakta jag kunde i detta inlägg, men om ni ändå undrar över något kan ni fråga mig i kommentarerna så ska jag svara så gott jag kan - men jag lovar inget.

 


Förboka spelet här:

Origin (399 kr)

CDON (399 kr)

(fler länkar kommer så fort jag hittar dem)


Jag vill inte att någon kopierar det här inlägget!

 
 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

10 januari 2013 18:09

Jag var inte särskilt pepp på det här spelet innan livesändningen, men när man fått se alla nya funktioner blev jag jätteglad! Det ser faktiskt riktigt bra ut!

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

10 januari 2013 18:20

Vi delar åsikt! :3

 
Ingen bild

NellanL på thesims3.com

10 januari 2013 18:13

Men du typ garderobssängar?

Fanny

10 januari 2013 18:21

Ja, typ.

 
Ingen bild

Annis

10 januari 2013 18:29

Oj gud vad jag längtar.Jag ska vara en tjej med värsta rastaflätona och vara värsta brottsling xD.

Fanny

10 januari 2013 19:20

Bra idé! xD

 
Fanny

Fanny

10 januari 2013 20:05

Från början lät det inte så himla speciellt. Men desto mer jag hör om det desto mer vill jag ha det...

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

 
SimsMixy

SimsMixy

10 januari 2013 20:44

LÄNGTAR!
PS. Undrar när min beställda header är klar? 8)DS.

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Bella

Bella

10 januari 2013 20:56

Verkar häftigt!

http://bellaswiwi.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

10 januari 2013 22:42

Jag längtar efter både Uneversitetliv och Island paradise redan! Kan kanpt bärga mig innan jag kan spela med dom!!

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Lollo:D

Lollo:D

11 januari 2013 07:26

Kan man flytta till universitets staden med hela sin familj och typ bo där sen (även efter att simmen typ har slutat universitetet?)

http://wwwlollosblogg.blogg.se

Fanny

11 januari 2013 14:17

Nej.

 
Nora, Topsims

Nora, Topsims

11 januari 2013 12:40

Vill haaa!!

http://topsims.bloggplatsen.se

 
Nora, Topsims

Nora, Topsims

11 januari 2013 14:06

Nu är vi två på vår blogg och vi har nu rustat upp bloggen! :)
ps. din blogg ÄGER ds.

http://topsims.bloggplatsen.se

Fanny

11 januari 2013 14:16

Tack för att du gillar min blogg, men du får faktiskt sluta göra reklam. Jag får reklam från dig väldigt ofta, trots att det står i reglerna att det är förbjudet. Min blogg är ingen annonseringsplats :)

 
Emilia

Emilia

11 januari 2013 14:17

Längtar ihjäl mig! :D

http://sims-emilia.blogggplatsen.se

 
Nora, Topsims

Nora, Topsims

11 januari 2013 14:19

Fanny@ Visst :) Gillar själv inte reklam men jag vet inte när man drar gränsen, jag är en liten minigris förstår du :D (#VärldensSämstaHumor.se)

http://topsims.bloggplatsen.se

 
Nora, Topsims

Nora, Topsims

11 januari 2013 14:30

Svarat på mail ang header för topsims/simsmixy!

http://topsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carro Wahlgren

11 januari 2013 15:32

Hej & tack för en super bra blogg!
Är 17 år men är förälskad i The sims 3 och kan sitta uppåt 5 timmar varje dag ;)
Nu till min fråga - Kommer man att kunna ''vara med simmen på föreläsningarna'' eller blir det som det är när går till jobbet på The sims?

Fanny

11 januari 2013 15:48

Hej! Tack så mycket! Haha, jag känner igen den känslan. ;)

Jag vet faktiskt inte, men jag tror tyvärr det sistnämnda.

 
Sindra

Sindra

11 januari 2013 15:47

Sindra vill ha. Sindra MÅSTE ha. Sindra Måste ha nu.
Sindra längtar ihjäl sig.
Jag undrar om man kan flytta i universitetsstaden?

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

11 januari 2013 16:16

Kommer den nya mobilen att ersätta den gamla?

Fanny

11 januari 2013 18:45

Ja.

 
Nellie

Nellie

11 januari 2013 18:24

längtar tills det spelet kommer!

kika gärna in på min simsblogg, skulle bli superglad! :D

http://nelliessims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

11 januari 2013 20:13

Universits liv verkar kul. :^)

 
Ingen bild

Another

11 januari 2013 22:29

Om man vill ha den gamla ibland går det?

Fanny

12 januari 2013 10:15

Den gamla vadå? Den gamla mobilen eller?

 
Ingen bild

MiNA

12 januari 2013 09:47

kommer man kunas välja den gamla istället för den nya ?

Fanny

12 januari 2013 10:14

Nej, jag tror inte det.

 
Ingen bild

MiNA

12 januari 2013 09:47

(mobilen)

 
Ingen bild

Vilma

12 januari 2013 12:30

IIIIIIIIIH!! Super exalterad!! Fyller år 18 mars så då kommer jag säker få det! Önska bara det kom ut tidigare!! L.Ä.N.G.T.Á.R.

 
Ingen bild

Nora

12 januari 2013 15:08

Yay! :D kommer man kunna va med dom i skolan (universitetet) då? :D

 
Elli

Elli

12 januari 2013 22:58

Ser jättekul ut! Längtar! <33
Verkar komma snygga kläder också <3_<3

http://maybecrazy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

amanda

13 januari 2013 07:34

Åhh,jag kommer längta ihjäl mig! Jag vill ha,Jag vill ha,Jag vill HA!!!

 
Ingen bild

Svea

13 januari 2013 15:11

Perfekt födelsedags present, fyller den 17 mars.

 
Ingen bild

Hanna

14 januari 2013 18:08

Ja vad kul! Äntligen får vi nya mobiltelefoner! Vet du om det kommer att finnas cheerleaders? för jag är själv cheerleader och ser vore superkul att få ha en cheerleader sim också :D

 
Alexandra

Alexandra

28 januari 2013 13:49

Jag råkade missa sändningen av The Sims 3 Universitet liv. Finns det en länk eller snälla Fanny hjälp mig :)

http://:(

 
Anonym

Anonym

2 februari 2013 22:42

Det verkar kul! :D

http://mysimspage.blogg.se

 
Denise

Denise

5 april 2013 14:43

Hejsan! Jag har en fråga:
Hur placerar jag ut nya sorority-hus i universitetsstaden? Jag har ett hus som är ett sorority-hus och har ändrat marken till en sorority-mark men när jag väl ska placera ut huset så försvinner marken trots att den är stor nog för huset..

http://nisen.blogg.se

 
Ingen bild

Ellen :P

7 april 2013 20:40

Hej!
Nice blogg! Jag har en fråga: HAr hört att man kan bytta skal på mobilen, är det sant? Om det är det hur gör man då?
Tacksam för svar :D
/ Ellen is Nice

 
Alicia

Alicia

10 januari 2014 19:41

Ska prova det nu! :D är kanske lite speedad, men ändå. Jagf har hört lite blandat om den, men hoppas på det bästa! Har du den? o tycker du i så fall att den är bra? ^^

http://shortstoryys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards